Logistiek advies

Bij logistiek advies gaat het vooral om bedrijven die behoefte hebben aan projectmatige, interim of tijdelijke ondersteuning op het vlak van inkoop, transport of logistiek. De duur varieert veelal van enkele weken tot enkele maanden. Onze logistieke professionals zijn gediplomeerd, ervaren, gedreven en gefocust om uw opdracht tot een succesvol einde te brengen.

Logistiek adviseur op interim basis
Heeft u een tijdelijke functie, een project of dringende behoefte aan professionele interim ondersteuning op het vlak van transport of logistiek? Contacteer ons voor een gratis en vrijblijvende afspraak.

Magazijn advies
Meer producten plaatsen op hetzelfde aantal vierkante meters? Meer rendement en voordeel halen uit uw magazijnprocessen? De productiviteit verhogen van uw magazijnmedewerkers? Een eigen magazijn of opslagactiviteiten uitbesteden aan een logistiek dienstverlener? Op zoek naar tijdelijke opslagruimte?
Voor dergelijke magazijn- en opslagvraagstukken bent u bij ons aan het juiste adres. Haal meer voordeel uit uw magazijn, medewerkers en processen!

Logistieke kosten in magazijnen, distributiecentra en warehousing
Voorraden, voorraadbeheer, magazijnmeters en medewerkers zijn rente, ruimte en risico. Het is dus belangrijk om dit goed te organiseren. U en uw klanten zitten niet te wachten op onnodig hoge logistieke kosten en fouten bij het opslaan, controleren, picken, verpakken en versturen van uw producten. Een efficiënte inrichting van uw distributiecentrum, “idiot proof” werkprocessen en slim voorraadbeheer zijn dus bepalend voor uw logistieke concurrentiepositie én klanttevredenheid.
Wij helpen u om dit van A tot Z te regelen. Vanaf analyse tot en met ontwerp. En van implementatie tot en met inrichting, beheer en onderhoud. De basis voor uw specifieke oplossing wordt gevormd door onze magazijn analyse.

De magazijn analyse
Ieder bedrijf opereert anders, verhandelt andere artikelen en heeft afnemers met verschillende bestelfrequenties en leverafspraken. Vandaar dat wij altijd starten met een magazijn analyse waarmee wij uw verbeterpotentieel snel en vakkundig in kaart brengen.

Hierbij kijken wij o.a. naar de volgende punten:

  • Uw producten, producteigenschappen en geografische afzetmarkten
  • Artikelen, voorraadbeheer, bestelmethoden, bestelfrequenties en omzet/omloopsnelheden
  • Werkprocessen en automatisering (warehouse management systemen)
  • Magazijninrichting, intern transport en overige ondersteunende middelen
  • Personeel, planning, aansturing en productiviteit
  • Verzekeringen, energieverbruik, verpakking, afval en veiligheid in uw magazijn

Deze beproefde magazijn analyse hanteren wij ook wanneer u wilt onderzoeken of uw huidige magazijn en werkprocessen voor verbetering vatbaar zijn.

Het magazijn concept
Als onafhankelijke magazijn experts kijken wij vervolgens wat de beste magazijnoplossingen zijn voor uw bedrijf en producten. Wij handelen dus enkel in uw belang, zijn objectief en ontvangen geen provisies van magazijn gerelateerde leveranciers, logistiek dienstverleners of opslagbedrijven.

Wij beschikken over een breed netwerk in de logistieke en transportsector. Hierin zitten de beste partijen op het gebied van o.a. magazijninrichting, stellingen, interne transportmiddelen, verpakkingslijnen, verzekeraars en warehouse management systemen.

Met behulp van dit netwerk, tools en onze praktische ervaring in warehousing en “value added logistics”, formuleren wij op basis van uw specifieke profiel oplossing(en) waarmee u uw magazijn kunt optimaliseren. En wat u dat gaat opleveren. Op praktische wijze en in heldere taal!

Inrichten, beheren en onderhouden van uw magazijn
Vervolgens gaan wij het nieuwe magazijn concept eerst op kleine schaal testen en vervolgens stapsgewijs uitrollen binnen uw organisatie. Dit doen wij d.m.v. een bewezen methode inclusief implementatieplan, voortgangsrapportages en persoonlijke support op de werkvloer van onze ervaren medewerkers.
Klantgerichte nazorg en periodiek onderhoud behoren hierbij tot onze standaard service. U krijgt dus wat wij u beloven!

Op zoek naar (tijdelijke) opslagruimte of uitbesteden van uw magazijn activiteiten
U denkt erover om uw magazijn en warehousing activiteiten uit te besteden aan een logistiek dienstverlener? Wij helpen u graag om een weloverwogen keuze te maken. Wij kennen de warehousing markt op ons duimpje. Met inbegrip van de tarieven voor inslag, opslag, handling en overige “value added logistics” activiteiten zoals wikkelen, picken, verpakken, etiketteren enz.

U bent op zoek naar (tijdelijke) opslagruimte of een verpakkingsbedrijf voor het verpakken, herverpakken of ompakken van uw producten? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag!

Wilt u graag weten wat LogiSol Consultancy voor u kan betekenen? Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden.

Contact